نورپردازی یک اتاق به نظر می رسد به اندازه کافی آسان باشد . اما برخی اشتباهات خاص باعث می شود احساس خوب یک فضای راحت از بین برود . در اینجا به برخی از اشتباهات معمول در نورپردازی خانه اشاره می کنیم :

۱. محدود فکر نکنید

به نظر می رسد به اندازه کافی آسان است که یک ردیف چراغ در یک اتاق نصب کنیم اما این استراتژی ناامید کننده خواهد بود . صاحب خانه تمایل دارد اتاق را برای میزبانی از مهمانان روشن کند اما باید توجه کرد که اکتفا به روشنایی سقفی درست نیست بلکه بهتر است از روشنایی مطالعه ، تختخواب ، آباژور و مانند اینها استفاده شود .

۲. استفاده از دیمر را از دست ندهید .

دیمرها بهترین راه برای مخفی نگه داشتن طراحی روشنایی هستند . آنها به شما اجازه می دهند روشنایی خود را در هنگام تغییر وضعیت از روز به شب و بالعکس تنظیم و کنترل کنید و بسته به خلق و خوی خود مهمانی شام خود را با نور مناسب همچون یک ورزشگاه روشن کنید .

۳. در مورد جایی که سایه افتاده است دقت کنید .

اگر محل منبع نور در جای درستی نباشد ممکن است شما به جای ایجاد راه حل مشکل ایجاد کنید . در حمام سعی کنید نور در دو طرف آینه باشد به جای یک نور تک در بالای آینه . روشنایی های سقفی می تواند ایجاد سایه کند برای این منظور بهتر است از روشنایی های مکمل با نور افقی استفاده شود .

۴. منبع نور با سایز مناسب انتخاب کنید .

این یک اشتباه رایج است که یک لوستر کوچک را در بالای یک میز ناهار خوری بزرگ نصب کنیم و یا یک لوستر بزرگ را بالای یک میز کوچک . در مورد مبلمان نیز به همین شکل است . این ناهماهنگی ها باعث ایجاد نگاه نامتناسب می شود .

۵. منبع نور را در ارتفاع مفید قرار دهید .

یک لوستر باید حداقل ۶۶ اینچ از کف اتاق فاصله داشته باشد همینطور یک آویز در بالای اپن آشپزخانه باید ۳۰ تا ۳۶ اینچ با سطح اپن فاصله داشته باشد دقت کنید لامپ را در ارتفاع مناسب قرار دهید تا از هدر رفتن نور جلوگیری کنید .

۶. رنگ اتاق خود را در نظر بگیرید .

مهم نیست که چند چراغ در اتاق خود قرار داده اید ممکن است اگر دیوار ها تیره باشند احساس نداشته باشد . اما رنگ کمی متفاوت در خانواده همان رنگ می تواند موجب ایجاد تفاوت شود .

۷ . از مصرف انرژی غافل نشوید .

مطمئنا شما از این حقیقت غافل نیستید استفاده از روشنایی LED می تواند مصرف انرژی شما را تا حد زیادی کاهش دهد همینطور استفاده از دیمر در جلوگیری از هدر رفتن برق موثر است .

نظر بدهید